mustangforum.cz https://www.mustangforum.cz/ |
|
Stabilita na ceste https://www.mustangforum.cz/viewtopic.php?f=8&t=1169 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Kolda [ úte 19. zář 2017 19:29:37 ] |
Předmět příspěvku: | Stabilita na ceste |
Zdravím, jen dotaz ke stabilitě Stanga 2016 při rychlosti 200+ na rovince, auto sníženo, pouze pružinami Eibach, tlumiče série. Podložky Eibach, každá strana +25mm. Nad 200km/h pozoruji, že auto se chová hrozně nestabilně, pocitově chodí ze strany na stranu, jde to hrozně cítit, zkoušel jsem na dálnici i 250+ a tam je to úplná tragédie. Má někdo podobnou zkušenost? Případně, jestli tohle dělá i sériové auto? Někde jsem četl, že vyměnit pouze pružiny je problém, že to chce komplet kit včetně tlumičů, tak se právě ptám, jestli třeba někdo neví, zda právě tohle může být ten problém, Díky moc, Honza |
Autor: | Balki [ úte 19. zář 2017 20:25:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stabilita na ceste |
No pouze snížením se rozesere geometrie. Tam je pak potřeba prenastavit odklon (nevím jestli 2016 má excentrické šrouby nebo stavitelne horní uložení) a vyměnit čepy řízení aby tam nebyl bump steer (nebo podložit hřeben řízení) U nezávislého zadního zavěšení zkušenosti nemám, předpokládám zě při tom designu tam nic řešit není potřeba, ale u pevné nappravy 05-14 je pak potřeba stavitelna panhadska tyč pro vycentrováni osy a stavitelne buď horní rameno nebo ty dolní pro narovnání úhlu kardanky s diferenciálem. |
Autor: | Balki [ stř 20. zář 2017 9:25:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stabilita na ceste |
wiro píše: Ja mam podvozek seriovy, nepozoroval som nejaku nestabilitu. A jak pise balki, samotne znizenie podvozku pouzitim pruzin uplne nestaci. Zmenia sa uhly, je lepsie kupit celu sadu podvozku ktory je vyrobeny a spocitany na inu vysku vozidla. Cele sady podvozku sa ani velmi nepredavaju, hlavne nikde na ty weboch AmericanMuscle a CJPonyParts a LMR ... vam nepovedia co vsetko je potreba doladit aby ostala geometria v cajku. A ani vo vedsine servisov vas na to nikto neupozorni a kludne vam auto znizia bez ohladu na geometriu - takym servisom by som sa do buducna vyhol. Tak minimalne dokupit stavitelne horne ulozenie alebo excentricke sruby na vyrovnanie odklonu (pokial to na aute nemas) a tiez stavitelne cepy riadenia a predpokladam, ze potom to bude o 100% lepsie. |
Autor: | Balki [ stř 20. zář 2017 9:29:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stabilita na ceste |
A teda jeste presneji Tlumice a Pruziny tvori par a meli by byl sladene aby meli idealni chovani. Takze pokud jsi tam dal nejake ktere krom snizeni maji i ine parametry tuhosti, nebo jsou progresivni/linearni tak tlumice musi byt taky sparovany jinak se ti to muze pohupovat nebo poskakovat nebo ... |
Autor: | Balki [ stř 20. zář 2017 9:47:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stabilita na ceste |
wiro píše: Celou sadou podvozku som myslel skor nieco taketo: https://performanceparts.ford.com/part/M-FR3A-MA Akoze nie len pruziny. Ale ani tento set neobsahuje stavitelne cepy a stavitelne horne ulozenie alebo excentricke sruby: https://www.americanmuscle.com/2015-mus ... lates.html https://www.americanmuscle.com/2015-mus ... -kits.html stabilizacne tyce mozu byt relativne odlisne od paru pruzin a tlmicov, ale tiez by nemali byt uplne mimo, lebo tiez ovplyvnuju tuhost. a samozrejme predny a zadny stabilizator by mali byt spravne zladene aby auto nebolo nedotacave alebo pretacave. |
Autor: | Kolda [ stř 20. zář 2017 11:04:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stabilita na ceste |
Ok, zatím moc děkuji za rady... |
Autor: | Johan [ stř 20. zář 2017 15:09:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stabilita na ceste |
Kolda píše: Zdravím, jen dotaz ke stabilitě Stanga 2016 při rychlosti 200+ na rovince, auto sníženo, pouze pružinami Eibach, tlumiče série. Podložky Eibach, každá strana +25mm. Nad 200km/h pozoruji, že auto se chová hrozně nestabilně, pocitově chodí ze strany na stranu, jde to hrozně cítit, zkoušel jsem na dálnici i 250+ a tam je to úplná tragédie. Má někdo podobnou zkušenost? Případně, jestli tohle dělá i sériové auto? Někde jsem četl, že vyměnit pouze pružiny je problém, že to chce komplet kit včetně tlumičů, tak se právě ptám, jestli třeba někdo neví, zda právě tohle může být ten problém, Díky moc, Honza Ahoj, zdravím také . Již jsem to psal mnohokrát (omlouvám se na ton ![]() 1. geometrie nápravy je daní v jasné jízdní výšce 2. pokud snížím tak musím minimálně na geometrii s nákupní cenou okolo 1 mil korun - tedy ta co umí 3d a navíc umí vypočítat korekce geometrie v jiné jízdní výšce ![]() ![]() 3. u modelu S550 je auto velmi citlivé na jízdní výšku - jelikož nápravy jsou víceprvkové - tak pouze snížení bez změny délky ramen a nastavení zcela jiné geometrie udělá je blázen neznalý problematiky 4. předěláváme skoro týdne auta takto domršená a nebezpečná ![]() ![]() ![]() 5. nabízím zcela zdarma svezení v našem podvozku - kdykoliv se je možno objednat. Prosím , ještě jednou se omlouvám , ale svěřte svá auta odborníkům a ne diletantům ![]() ![]() ![]() Johan |
Autor: | Kolda [ stř 20. zář 2017 19:49:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stabilita na ceste |
Johan píše: Kolda píše: Zdravím, jen dotaz ke stabilitě Stanga 2016 při rychlosti 200+ na rovince, auto sníženo, pouze pružinami Eibach, tlumiče série. Podložky Eibach, každá strana +25mm. Nad 200km/h pozoruji, že auto se chová hrozně nestabilně, pocitově chodí ze strany na stranu, jde to hrozně cítit, zkoušel jsem na dálnici i 250+ a tam je to úplná tragédie. Má někdo podobnou zkušenost? Případně, jestli tohle dělá i sériové auto? Někde jsem četl, že vyměnit pouze pružiny je problém, že to chce komplet kit včetně tlumičů, tak se právě ptám, jestli třeba někdo neví, zda právě tohle může být ten problém, Díky moc, Honza Ahoj, zdravím také . Již jsem to psal mnohokrát (omlouvám se na ton ![]() 1. geometrie nápravy je daní v jasné jízdní výšce 2. pokud snížím tak musím minimálně na geometrii s nákupní cenou okolo 1 mil korun - tedy ta co umí 3d a navíc umí vypočítat korekce geometrie v jiné jízdní výšce ![]() ![]() 3. u modelu S550 je auto velmi citlivé na jízdní výšku - jelikož nápravy jsou víceprvkové - tak pouze snížení bez změny délky ramen a nastavení zcela jiné geometrie udělá je blázen neznalý problematiky 4. předěláváme skoro týdne auta takto domršená a nebezpečná ![]() ![]() ![]() 5. nabízím zcela zdarma svezení v našem podvozku - kdykoliv se je možno objednat. Prosím , ještě jednou se omlouvám , ale svěřte svá auta odborníkům a ne diletantům ![]() ![]() ![]() Johan Ahoj, děkuji moc za odpověď a vysvětlení. Na autě jsou tyto pružiny..Eibach Pro-Kit | snížené pružiny Ford Mustang Coupe 5.0 V8 E10- Jsem až od Ostravy, takže bych to nechal zřejmě až na jaro a stavil se, s autem v zimě stejně nejezdím. Jen dotaz, když se u vás objednám, za jak dlouho je tento problém "opravitelný"?? (snížení bez změny délky ramen a nastavení zcela jiné geometrie) Abych řekl pravdu, při rychlostech do 150 se mi to zdá stabilnější než na sériových pružinách..jak už jsem psal, problém nastává při vyšších rychlostech, tak to chodí ze strany na stranu... ![]() Díky moc, H. |
Autor: | Johan [ stř 20. zář 2017 21:02:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stabilita na ceste |
o kolik je to snížené ![]() myslím , že dvě až tři hodiny a bude to OK , pokud je vše OK ještě je to USA nebo EU verze ![]() ![]() Pozor snižování u USA je ještě větší problém než u EU - mají jiné ramena nastavení podvozku. jinak cesta do Prahy do kina a zpět a bude to OK, ale prosím třeba foto Johan |
Autor: | Kolda [ stř 20. zář 2017 21:07:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stabilita na ceste |
Johan píše: o kolik je to snížené ![]() myslím , že dvě až tři hodiny a bude to OK , pokud je vše OK ještě je to USA nebo EU verze ![]() ![]() Pozor snižování u USA je ještě větší problém než u EU - mají jiné ramena nastavení podvozku. jinak cesta do Prahy do kina a zpět a bude to OK, ale prosím třeba foto Johan Snížení vpředu: 25 mm Snížení vzadu: 20 mm r.v.2016, EU verze Foto čeho...?auta..? Honza |
Autor: | Mira [ stř 20. zář 2017 21:20:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stabilita na ceste |
Já mám EU sníženo H&R 25mm, bez podložek kola 9X20 ET39 (255/35) a 10,5x20 ET45 (295/30), s tímhle setupem jsem zatím zkusil jen něco okolo 220km/h a pocitově to sedělo líp než z fabriky. Nicméně kluci na geometrii z toho byli vážně rozpačití. Mám cestu příští středu přes Prahu - dalo by se domluvit na návštěvě, nebo je plno? ![]() Ještě mám po emailu rozjednaný další poladění výkonu (aktuálně se kloním spíše ke kompresoru), tak bych se rád podíval, co se s tím dá vymyslet a případně domluvil, jak dál. Díky. |
Autor: | Johan [ stř 20. zář 2017 21:22:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stabilita na ceste |
Mira píše: Já mám EU sníženo H&R 25mm, bez podložek kola 9X20 ET39 (255/35) a 10,5x20 ET45 (295/30), s tímhle setupem jsem zatím zkusil jen něco okolo 220km/h a pocitově to sedělo líp než z fabriky. Nicméně kluci na geometrii z toho byli vážně rozpačití. Mám cestu příští středu přes Prahu - dalo by se domluvit na návštěvě, nebo je plno? ![]() Ještě mám po emailu rozjednaný další poladění výkonu (aktuálně se kloním spíše ke kompresoru), tak bych se rád podíval, co se s tím dá vymyslet a případně domluvil, jak dál. Díky. ano ve středu Vás rádi uvidíme prosím jen email na : sales@mustangevolution.cz Děkuji |
Autor: | milan [ čtv 23. lis 2017 20:18:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stabilita na ceste |
Taky zdravím ze Severní Moravy, na svém EU 5.0, jaro 2017 jsem vytvořil zatím jakýsi amatérský kompromis . Za normálních okolností bych do podvozku nesahal, ale nemohl jsem se zbavit dojmu, že auto je opticky pořád nějak "do kopce". Tak jsem Eibachem snížil jenom předek a v rámci dostupných informací jsem nechal udělat geometrii (slušnou). V mých očích to vypadá líp a vůbec nemám pocit, že při 200+ by se něco zhoršilo. Ke geometrii mám vůbec zajímavý poznatek. Pozoroval jsem nějaké různorodé opotřebení zadních kol. tak jsem to nechal dodatečně také přeměřit a celkem jsme se všichni zúčastnění divili, jaké nesmysly jsme naměřili, vše těžce pod minimálními hodnotami. .... takže zřejmě i z výroby může vyjet nesmysl, Ford to bez řečí uznal jako reklamaci. Jestli to něco pomůže zjistím až na nových gumách ..... M. Nechystá tady ME náhodou nějakou pobočku ![]() |
Autor: | Johan [ pát 24. lis 2017 21:48:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stabilita na ceste |
je nám líto ale zatím nejsme schopni provozovat další pobočku i když Morava je krásná ![]() Jinak to že je Mustang do kopce má svoje důvody ![]() ![]() |
Autor: | milan [ sob 25. lis 2017 12:41:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Stabilita na ceste |
Tady asi u mě zvítězil vzhled nad rozumem, to se mi stává. Ale že to má nějaký důvod nad tím jsem opravdu ani neuvažoval. Snad jsem to moc nedomrvil, jezdím závody do vrchu, o geometrii aspoň jakési základní poznatky mám. A na okruhu jsem si taky nestěžoval ![]() Jinak pokud to není moc obšírné téma a je to "vysvětlitelné", tak aspoň nějaký základní důvod by mě zajímal, třeba pro příště ..... Dík. M. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |