Zdravím,
je to už nějaký pátek co jsem si pořídil staré/nové přibližovadlo, které sice není nejrychlejší, není nejsilnější, není nejlepší v zatáčkách, není napěchované elektronikou a neposlední řadě si nehraje na spotřebu.
Ale za to pod kapotou má motor, který má navíc krásný zvuk. Motor, který říká světu, že V8 ještě nevyhynuly. živoucí důkaz toho, že objem ničím nenahradíš. Na silnici se leckdo poohlédne a občas vidím i palce nahoru.
Ano, auto je na mokré vozovce při dynamičtější akceleraci přetáčivé a pevná zadní náprava taky nepřidá na ovladatelnosti. Je to prostě takové divoké, hrubé a s pořádným stádem na zadní nápravě. A je jenom na řidiči co s tím stáden udělá. A přesně to na tomhle autě miluji. A ta old-school dlouhá anténa je prostě boží. Prostě nevím proč (možná proto, že jsem studoval elektro?), ale hrozně se mi to líbí.
Elektronika příliš nekecá do řízení (ESP jde vypnout), je s tím sranda a motor přede jako kotě. Po designové stránce je to odkaz na klasiky ze starých dobrých 70. let kdy nikdo neřešil spotřebu, z výfuku byl cítit nespálený benzín, auta neměla různé podpůrné systémy, řidiči byli řidiči a auta byla auta.
Ale hlavně: je to můj mazlíček
Přes zimu odpočíval v garáži, ale nedávno počasí opravdu přálo a tak jsem ho trošku prohnal. Čeká mě výměna ramen, pneu a možná ještě nějakých pár drobností. Každopádně nelituji. Tohle auto mi přijdě, že snad bylo stvořeno pro kutily, protože co se týče výměn, tak snad člověku stačí klíč a šroubovák.
Tak přeji všem mnoho mílí bez potíží a doufám že se potkáme na nějakém tom srazu.
_________________
2008 GT V8 - 4.6L of freedom