Zdravím vás přátelé.
Co o něm říci ?
Snad jedině, že jsem vždy snil o stroji z doby, kdy byl svět ještě tak nějak víc v pořádku. Na dnešních autech mi něco chybí. Něco, co nedokáži popsat slovy. Snad pocit, že ten stroj opravdu řídíš, snad zvuk ATM karburátorovýho motoru, snad vůně nedokonale spálenýho benzínu, mechanická jednoduchost a s tím spojený řemeslný um, snad jistota, že to co vypadá že je z kovu, opravdu z kovu je. Snad dávno zapomenutá snaha výrobce vyrobit auto pokud možno "na furt". Nebo ještě něco navíc ? Je to duše auta ? Bezpečnost, pohodlí a efektivita moderního stroje mi to nedokáží 100% nahradit
Tohohle poníka jsem si přivezl 2. ledna z "dojčlandu" až od Luxemburský hranice a nyní bude cválat po hrbolech a výmolech mezi vinicemi Jižní Moravy.
Jedná se o 1969 Mach1 motor 351 W, 2V karburátor, 290Hp, manuál 4 kvalt. zrenovovaný svým jediným stařičkým americkým majitelem zhruba před deseti lety do stejnýho stavu, jako sjel z výrobní linky. Jediný, čeho se nedotkl je těsnění dveří a oken a jejich seřízení. Za to jsem jej po zásluze proklel při průjezdu bezkontaktní vysokotlakou myčkou, hned po příjezdu do ČR.
Nyní se věnuji konzervaci nových dílů a šroubů, kterých je požehnaně a nemají dostatečnou povrchovou úpravu. Hned jak jej pověsím na vete značky, porozhlédnu se po specialistech, kteří vymění všechny kapaliny, prověří mechanický stav. Já zhýčkanej modernímy stroji (vlastním i 2016) nejsem sto rozpoznat, co je ještě vlastnost podtrhující původní krásu 50 let starýho stroje a co už je známka opotřebení. Uvažuji o Kloado, ale klidně si nechám od zkušenějších veteránistů poradit.
Ulej jsem s ním na černotu bez značek jen pár desítek km, ale už teď tuším, kterej ze dvou koní bude po většinu času žárlivě pokukovat z garáže
Příloha:
IMG_20180106_121344.jpg [ 92.17 KiB | Zobrazeno 22613 krát ]
Příloha:
IMG_20180106_095918.jpg [ 109.2 KiB | Zobrazeno 22613 krát ]
Příloha:
26221189_1939341206386374_7016278266786979500_o.jpg [ 103.26 KiB | Zobrazeno 22613 krát ]